Onze Scoutinggroep

Wij zijn een Scoutinggroep die al sinds 1958 gevestigd is in Beuningen. Elke week staan onze gekwalificeerde vrijwilligers van de groep klaar voor alle kinderen die bij ons het Scoutingspel willen spelen. Onze Scoutinggroep biedt kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding.

Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfredzaamheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema’s. Naast de speltakleiding, die wekelijks de programma’s verzorgt, zijn ook de bestuursleden en ouders actief bezig om onze leden een geweldige Scoutingervaring te bezorgen. Onze Scoutinggroep is aangesloten bij de overkoepelende; landelijke organisatie Scouting Nederland, de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland.

Geschiedenis

Scouting Beuningen is ontstaan zo rond 1937. Toen heette het nog geen scouting en het was alleen voor katholieke jongens. Het was een katholieke verkennersgroep. In 1958 werd er in Beuningen een scoutinggroep opgericht voor meisjes, een gidsengroep.

Waarom Scouting Beuningen, Scouting Beuningen ’76 heet:
In 1976 zijn de katholieke verkennersgroep en de Scouting gidsengroep samengegaan onder de naam Scouting Beuningen ’76
Zij betrokken een gebouw aan de Krommehoekstraat, waar jarenlang door Scouting Beuningen ’76 gedraaid is. In de loop der tijd zijn er veel huizen omheen gebouwd en is de groep uitgegroeid tot een hele grote groep enthousiaste scoutingleden. Er werd naar een andere locatie gezocht en zijn toen verhuisd naar de Reekstraat, waar wij nog altijd met onze scoutinggroep wekelijks veel avonturen beleven.