Scouts (11-15 jaar)

Iedere zaterdag 10:00 – 13:00 uur

Ben jij tussen de 11 en de 15 jaar oud? Houd jij van uitdagende avonturen en samen gave dingen beleven? Kom dan bij de Scouts! Bij de Scouts wordt erg gefocust op verkennen en zelfstandigheid. Zij leren zelf koken, hoe ze vuur moeten maken en lopen tochten en routes. Scouts worden uitgedaagd om dingen te doen waarvan ze nooit hadden verwacht dat ze het zouden kunnen. Ze leren op eigen benen staan en een eigen mening ontwikkelen. Bij de Scouts heeft ieder zijn eigen patrouille. Dit is een groep van ongeveer 7 Scouts waarmee je veel samenwerkt. In een patrouille heeft ieder zijn specialiteit en krijg je de kans deze te laten zien of juist te ontwikkelen.

Als afsluiter van het seizoen gaan wij jaarlijks op zomerkamp. Tijdens ieder zomerkamp hebben wij een nieuw en spannend  thema. Tijdens het seizoen gaan wij altijd 3 keer op weekendkamp. Dit kan op onze eigen blokhut zijn of ergens in de regio.

Ons leidingteam

Neem contact met ons op via: scouts (@) scoutingbeuningen.nl

Zelfstandigheid

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat Scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep Scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden voorbereid op de volgende leeftijdsgroep, de Explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’.