Luchtscouts (11-15 jaar)

Iedere vrijdag 18:30 – 21:00 uur NIEUW VANAF SEIZOEN ’24 – ’25

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar oud? Houd je van spannende avonturen en wil je samen geweldige dingen beleven? Kom dan bij de Luchtscouts! Bij de Luchtscouts draait alles om verkennen en zelfstandigheid, maar met een extra vleugje avontuur in de lucht. Denk aan het vliegen met drones, sterren kijken en leren over ruimtevaart!

Bij ons leer je zelf koken, vuur maken en tochten lopen, maar we gaan nog verder. Je zult uitgedaagd worden om dingen te doen waarvan je nooit had gedacht dat je ze zou kunnen, zoals het bouwen en besturen van een eigen drone of het navigeren aan de hand van sterren. Je ontwikkelt je zelfstandigheid en leert op eigen benen staan, terwijl je jouw eigen mening vormt.

Bij de Luchtscouts werk je samen in een patrouille, een groep van ongeveer zeven scouts, waar ieder zijn eigen specialiteit heeft. Of je nu de expert wordt in het besturen van een drone of in het opzetten van een kampement, je krijgt de kans om jouw talenten te laten zien en verder te ontwikkelen.

Als kers op de taart sluiten we elk seizoen af met een spannend zomerkamp. Elk jaar kiezen we een nieuw en avontuurlijk thema. Vorig jaar vlogen we als astronauten door de ruimte en wie weet wat we dit jaar gaan ontdekken! Gedurende het seizoen gaan we ook drie keer op weekendkamp, soms op onze eigen blokhut en soms op andere interessante locaties in de regio.

Klaar om hoog te vliegen en nieuwe hoogtes te ontdekken? Sluit je aan bij de Luchtscouts en beleef avonturen die je nooit zult vergeten!

Ons leidingteam

Neem contact met ons op via: luchtscouts (@) scoutingbeuningen.nl

Zelfstandigheid

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat Luchtscouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep Luchtscouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de Luchtscouts worden voorbereid op de volgende leeftijdsgroep, de Explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’.